Ekologia w mieście - przykłady reklamy ambient


Ekologia i zrównoważony rozwój są częstymi tematami kampanii społecznych. Zazwyczaj także wychodzą one poza kanony komercyjnej reklamy, aby wyróżnić się w tłumie kolorowych treści zalewających nas na ulicach.

Bardzo obrazowo do sprawy zanieczyszczeń podeszła pekińska agencja reklamowa Guangdong. W ramach kampanii przygotowanej dla Stowarzyszenia Młodych Rodzin dla Ochrony Środowiska zaprojektowali billboardy, które były umieszczane w miejscach, gdzie ścieki wpadają do wody. Wizualne porównanie z ludzkim odbytem rur odpływowych jest bardzo sugestywne.

Denwerskie wodociągi z kolei rozpoczęły kampanię pod hasłem "Użyj tyle ile potrzebujesz", której celem było zachęcenie do oszczędzania wody. Zdecydowano, że bardziej przemawiać będą reklamy, które wyróżnią się swoją oszczędnością; wykorzystają tylko tyle powierzchni ile jest potrzebne na hasło przewodnie. Pomysł i wykonanie zostało opracowane przez Sukle Advertising.