Jak patelnia zmienia miasto? - przykłady: Szanghaj


Prezentuje od jakiegoś czasu przykłady marketingu typu ambient, jako pewną alternatywę dla otaczającej nas reklamy, która moim zdaniem staje się całkowicie nieefektywna. Jeśli na ulicy jest setka kolorowych reklam w tłumie wyróżni się szara, a jeszcze bardziej taka, o której ludzie sami będą chcieli opowiadać. To podstawowa zasada marketingu szeptanego, o którego skuteczności pisał m.in. Mark Hughes.

Poniżej filmik sprzed jednego z centrów handlowych w Szanghaju. Producent patelni Supor, które są pokryte specjalną powłoką, zapobiegającą przypalaniu i przywieraniu w trakcie smażenia, zlecił kampanię reklamową firmie Leo Burnett. Marketingowcy zdecydowali, że tym razem promocja odbędzie się głównie dzięki niezwykłemu half-pipe'owi przy jednym z hipermarketów. Wzrost sprzedaży patelni w Szanghaju wyniósł 20 proc.