Jak promować regiony? - przykłady: Śląsk


W czerwcu i lipcu 2010 r. w Nadrenii Północnej-Westfalii rozpocznie się kampania promocyjna województwa śląskiego "Guck Mal! Schlesien", czyli "Spójrz na Śląskie". Jej celem jest zachęcenie młodych Niemców, zwłaszcza o polskich korzeniach, do przyjazdów weekendowych na Śląsk i poznanie jego atrakcji.

Akcja składa się z kilku elementów: kampanii zewnętrznej, wizyt studyjnych dla dziennikarzy w Polsce oraz wydarzeń na ulicach niemieckich miast. W Düsseldorfie na centralnym Marktplatz staną pawilony, w którym będzie można poznać kuchnię śląską, przyrodę Beskidów i Jury Krakowsko-Częstochowskiej oraz Szlak Zabytków Techniki. W jednym z pawilonów znajdzie się imitacja zjazdu kopalnianą windą, a w innych wirtualna wycieczka po górach oraz filmy trójwymiarowe przedstawiające region.

Za całość kampanii odpowiada katowicki Business Consulting. Jej koszt wyniesie 1,3 mln. złotych.