Podbeskidzie - nowe pomysły na wizerunek turystyki

Logo kampanii
Od II kwartału 2010 r. Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej realizuje projekt promocji turystyki na Podbeskidziu. Pomysł jest finansowany z środków unijnych, a jego głównym elementem jest zbudowanie i upowszechnienie siedmiu produktów turystycznych regionu. Hasłem akcji jest "Powiat bielski - beskidzka przygoda". Oto opisy siedmiu atrakcji wraz z logami, mającymi promować poszczególne produkty:

altEkstremalnie fajnie – produkt skierowany do turystów lubiących wyzwania sportowe w stężonej dawce, gwarantujące niezapomniane emocje i przeżycia. Powiat oferuje spektrum możliwości uprawiania sportów z dużą porcją pozytywnej adrenaliny w trzech żywiołach: na lądzie, w powietrzu i w wodzie – ekstremalne doznania podane w bezpieczny i profesjonalny sposób.

altSmaki i smaczki – produkt wykorzystuje potencjał bogatej i różnorodnej kultury ziem powiatu bielskiego, w tym niepowtarzalny folklor wilamowski, osadzony w kulturze flamandzkiej. Pokazuje autentyczną wieś bielską – pieczołowicie kultywowaną historię i folklor wraz z urzekającą żywą tradycją i zwyczajami oraz smaczną kuchnią; jest także klamrą, która spina to dziedzictwo z kulturą i sztuką współczesną.

altU źródeł przygody – produkt skierowany głównie (ale nie tylko) do podstawowego segmentu turystów, czyli turysty aktywnego-rodzinnego. Bazuje na sympatii i przywiązaniu turystów do tego obszaru, jednak zaprasza ich do uprawiania aktywności i odkrywania tajemnic również w okresie, kiedy stopnieje pokrywa śnieżna. Nazwa produktu podkreśla jego podstawowe wartości – ekscytację, wartką i interesującą akcję zawartą w słowie przygoda oraz czystą, nieskażoną przyrodę, którą reprezentuje określenie źródło.

altDroga po zdrowie – produkt turystyki zdrowotnej realizowany w oparciu o walory krajobrazowe i przyrodnicze oraz wypoczynek i rekreację ruchową. Propozycja holistyczna – ukierunkowanie na rozwój człowieka na wszystkich poziomach jego istnienia: fizycznym, psychicznym i duchowym, nie zaś na tradycyjne lecznictwo sanatoryjne. Oferta skierowana do turystów stęsknionych za ciszą, harmonią z naturą i relaksem.

altSpotkania z tradycją
– produkt skierowany do najbardziej odpornego na sezonowość i jednocześnie najbardziej dochodowego segmentu turysty – turysty biznesowego i korporacyjnego. Łączy w sobie dwa podstawowe atuty obszaru powiatu bielskiego: wyśmienitą dostępność komunikacyjną i bogactwo stylowych miejsc spotkań. Oryginalnym tłem dla oferty produktu turystyki biznesowej są beskidzkie krajobrazy.

altEdu’wakacje – główną ideą produktu jest edukacja dzieci i młodzieży w oparciu o potencjał naturalny i kulturowy powiatu, w tym życie codzienne dawnych mieszkańców i wydarzenia historyczne. Nacisk postawiony jest na percepcję poprzez doświadczanie atrakcji, a nie jedynie na suchą narrację, co doskonale wpisuje się w najnowsze trendy turystyki edukacyjnej.


altŚnieg-fest – podstawą produktu są walory zimowe powiatu bielskiego. Mowa tutaj zarówno o doskonałych warunkach do uprawiana narciarstwa zjazdowego w Szczyrku i południowej części powiatu, jak i możliwości uprawiania innych sportów i rodzajów turystyki kwalifikowanej zimą oraz wszelkich „białych szaleństw” z jakich ma szanse zasłynąć powiat. Zima w powiecie bielskim to nie tylko pora roku, to stan ducha sprzyjający aktywności i białym szaleństwom.