Jak mają się zmienić wrocławskie podwórka? - edukacja architektoniczna

Wymarzone
podwórka Wrocławia
fot. Anna Rumińska
Kilkakrotnie pisałem już o inicjatywach Stowarzyszenia Aktywnych Społecznie „Trampolina” oraz projekcie "Akcja Rewitalizacja" (2010-05-16, 2010-06-10, 2010-07-04), funkcjonującym od 2009 r.

Mieszkańcy wrocławskiej dzielnicy Nadodrze mają jednak to szczęście, że już od 2006 r. mogą się angażować w pomysły realizowane przez Inicjatywę Edukacyjną eMSA.

Celem wszystkich działań jest ożywienie i aktywizacja mieszkańców dzielnicy, np. przez warsztaty architektoniczne lub odnowienie podwórek wspólnie z młodzieżą. Założeniem opisywanych inicjatyw jest szukanie pieniędzy nie koniecznie w budżecie miasta.

Inicjatywa Edukacyjna eMSA działa nie tylko we Wrocławiu (zobacz stronę projektu w Sobótce). Anna Rumińska - architekta i antropolożka kulturowa jest nie tylko inicjatorką, ale także autorką oryginalnego programu edukacyjnego dla młodzieży. Łączy on właśnie dwie dziedziny kultury - architekturę i antropologię.

W sierpniu 2010 r. odbyły się warsztaty organizowane przez eMSA pt. "Kulturka podwórka" dla przedszkolaków. Dzieci w ich trakcie miały stworzyć makiety swoich wymarzonych podwórek. Każdy młody urbanista dostał zestaw klocków, kartonu i kleju, z których mógł skonstruować model. Efekty ich pracy widać na zdjęciu z początku posta oraz w poniższej prezentacji.

Prezentacja przedstawia przebieg warsztatów oraz m.in. makiety przygotowane przez przedszkolaków.


[2010-08-10, wpis został przeredagowany w związku z błędnie opisaną przeze mnie akcją i przypisaniem pomysłu niewłaściwym organizatorom - za co przepraszam. Zobacz komentarz poniżej]