Rewolucja w projektach - narzędzia: People Projects by Orange

Logo i ilustracja pomysłu
Ten tekst będzie brzmieć, jak sponsorowany, ale zaręczam, że tak nie jest. Dzisiaj na blogu sam zauważyłem, że Google Adsense wyświetla reklamy "People projects - zmieniaj świat z ludźmi, którzy myślą tak jak Ty". Kiedy sprawdziłem dokładniej, co kryje się za tym hasłem, uznałem, że Orange - w ramach swoich działań z okolic CSR - dokonało rewolucji w realizacji projektów lokalnych.

People Projects to aplikacja na Facebook'u, która pozwala zamienić własne pomysły, w bardzo dobrze opisane projekty. Co więcej daje szanse na "uspołecznienie" realizacji konkretnych zadań i monitorowanie ich wykonania. Brzmi to może wszystko dosyć zawile, ale filmik na końcu posta pewnie najlepiej wyjaśni o co chodzi.

A w słowach, wygląda to tak... W kilku krokach nadajemy nazwę i cel naszemu pomysłowi oraz rozpisujemy go na konkretne zadania. Jesteśmy na Facebooku więc bez problemu zapraszamy do realizacji wypisanych prac naszych znajomych. Jeśli ktoś z nich chce się włączyć, klika na dane zadanie i staje się za nie odpowiedzialny.

Dodatkowo mamy oś czasu, na której planujemy etapy działań, a także możemy tworzyć wydarzenia, które pojawią się oczywiście w naszym Facebook'owym profilu. Całość przypomina inne programy do zarządzania projektami (przeczytaj tekst dla "Kreatora kultury"), ale jest - moim zdaniem - dużo bardziej przejrzysta.

Nie udało mi się znaleźć w sieci informacji od kiedy działa aplikacja People Projects. Po notatce prasowej ze strony Fundacji Orange, można by wnioskować, że od grudnia 2009 r. (dane z właściwości pliku). Całe narzędzie nie jest dostępne tylko w Polsce, ale we wszystkich krajach, gdzie działa ten operator telefoniczny.

Narzędzie przetestowałem na jednym pomyśle. Jeśli dołączą zaproszeni goście to postaram się opisać jeszcze, jak sprawdza się People Projects na etapie realizacji działań. System umożliwia też generowanie widgetów, promujących projekt, które można osadzać na innych stronach internetowych.