Amerykańscy naukowcy donoszą... więcej rowerów = więcej miejsc pracy - badania

W grudniu 2010 r. opublikowana została analiza przypadku, autorstwa Political Economy Research Institute, oceniająca wpływ inwestycji drogowych na ilość miejsc pracy. We wnioskach raportu stwierdzono, że rozwijanie infrastruktury rowerowej tworzy dwa razy więcej miejsc pracy niż wydawanie pieniędzy na drogi i obiekty, dostosowane do ruchu samochodowego.

Badanie było prowadzone na podstawie danych od początku 2008 r. Jego wyniki były bardzo przejrzyste: infrastruktura piesza i rowerowa tworzy od 11 do 14 miejsc pracy na każdy milion dolarów wydatków, a drogowa jedynie siedem takich miejsc.

Autorzy raportu uważają, że wyniki są bardzo logiczne. Ich zdaniem projekty rowerowe i piesze są bardziej skomplikowane przez co wymagają większego zaangażowania kadry inżynierskiej niż budowlanej. Koszt jest więc wyższy, ale bardziej efektywny.