Badania: Ile Katowice zarobiły na ESK2016?

Czarno na kolorze
Po przegranej Katowic w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w roku 2016 odezwą się głosy, że można było lepiej spożytkować pieniądze i wydać je w lepszy sposób. Dywagacje takie można snuć zawsze, ale warto podeprzeć się czasem kilkoma liczbami, aby uzmysłowić sobie, że rzeczywistość może wyglądać inaczej.

W połowie 2010 r. rozmawiałem z rzeczniczką prasową firmy Neinver Moniką Olejnik-Okuniewską, która mówiła, że z perspektywy monitoringu prasy w Warszawie, Katowice są tylko miejscem zbrodni, protestów i porażek. Śląsk był miejscem przerażającym, gdzie prawie nic się nie działo.

Press na wynik
17 czerwca 2011 r. ukazał się raport Press Service'u, agencji specjalizującej się w monitoringu prasy. Wynika z niego, że Katowice są miastem, o których ukazywało się najwięcej pozytywnych artykułów w mediach (75 proc.) i najmniej negatywnych (1 proc.).

Gdyby miasto chciało wykupić reklamy o podobnej powierzchni musiałoby zapłacić 1 060 580,61 zł. Przy czym należy pamiętać, że efektywność reklamy jest dużo mniejsza niż niesponsorowanego artykułu prasowego.

Poniżej pełna treść raportu